[Playlist] Viva la Vida - Coldplay(뮤비 / 가사 / 해석)

CULTURE/- Playlists|2018. 2. 5. 09:50

<Viva la Vida - Coldplay>




I used to rule the world

Seas would rise when I gave the word

Now in the morning I sleep alone

Sweep the streets I used to own

한 때 난 세상을 지배했었지.

내 말 한마디에 바다가 솟아 올랐지.

지금 난 아침에 홀로 잠을 청하고,

내 것이었던 거리를 쓸지.


I used to roll the dice

Feel the fear in my enemy's eyes

Listened as the crowd would sing

"Now the old king is dead. long live the king"

One minute I held the key

Next the walls were closed on me

And I discovered that my castles stand

Upon pillars of salt and pillars of sand

난 주사위를 굴리곤 했어.

적의 눈에 비치는 공포를 느끼며.

군중이 노래 하는 것을 들으면서.

"옛 왕이 죽었다. 왕이여 만수무강 하소서."

아주 잠시, 난 열쇠(권력)를 가지고 있었지.

다음 순간 벽이 내 위에서 닫혔어.

그리고 나는 깨달았어.

나의 성이 소금 기둥과 모래 기둥 위에 있다는 것을.



I hear Jerusalem bells a-ringing

Roman cavalry choirs are singing

Be my mirror, my sword and shield

My missionaries in a foreign field

For some reason I can't explain

Once you'd gone there was never

Never an honest word

And that was when I ruled the world

예루살렘의 종소리가 들려와.

로마 기병대의 성가대가 울려.

나의 거울, 나의 검, 나의 방패가 되어주오.

타지에 있는 나의 선교사들이여.

어떠한 이유에서인지 나는 설명할 수 없어.

우선 그곳에 가면,

절대로 진실된 말 따위는 없다는 것을.

그것이 내가 세상을 지배했을 때는 그랬지.


It was a wicked and wild wind

Blew down the doors to let me in

Shattered windows and the sound of drums

People couldn't believe what I'd become

Revolutionaries wait

For my head on a silver plate

Just a puppet on a lonely string

Oh who would ever want to be king?

지독하게 사나운 바람이 불었지.

나를 문 안으로 밀어 넣었어.

창문은 박살나고, 드럼 소리.

사람들은 내가 그렇게 된 것을 믿을 수 없었어.

혁명가들은 기다리고 있어.

은 접시 위의 나의 머리를.

한 가닥 줄에 매달린 꼭두각시일 뿐이지.

이러니 누가 왕이 되고 싶겠어.



I hear Jerusalem bells a-ringing

Roman cavalry choirs are singing

Be my mirror, my sword and shield

My missionaries in a foreign field

For some reason I can't explain

I know St Peter won't call my name

Never an honest word

But that was when I ruled the world

예루살렘의 종소리가 들려와.

로마 기병대의 성가대가 울려.

나의 거울, 나의 검, 나의 방패가 되어주오.

타지에 있는 나의 선교사들이여.

어떠한 이유에서인지 나는 설명할 수 없어.

성 베드로는 나의 이름을 부르지 않을 것이라는 걸 알아.

진실된 말은 없어.

그것이 내가 세상을 지배했을 때는 그랬지.



Hear Jerusalem bells a-ringing

Roman cavalry choirs are singing

Be my mirror, my sword and shield

My missionaries in a foreign field

For some reason I can't explain

I know St Peter won't call my name

Never an honest word

But that was when I ruled the world

예루살렘의 종소리가 들려와.

로마 기병대의 성가대가 울려.

나의 거울, 나의 검, 나의 방패가 되어주오.

타지에 있는 나의 선교사들이여.

어떠한 이유에서인지 나는 설명할 수 없어.

성 베드로는 나의 이름을 부르지 않을 것이라는 걸 알아.

진실된 말은 없어.

그것이 내가 세상을 지배했을 때는 그랬지.