Maps - marron5(뮤비 / 가사 / 해석)

CULTURE/- Playlists|2018. 1. 15. 08:04


<Maps - maroon5>




I miss the taste of the sweeter life.

I miss the conversation.

I’m searching for a song tonight.

I’m changing all of the stations.

그 달콤했던 삶이 그리워

대화가 그리워

오늘 밤 나는 노래를 찾고 있어.

나는 이곳저곳을 방황하고 있어.


I like to think that, we had it all

We drew a map to a better place

But on that road I took a fall

Oh baby why did you run away?

나는 우리가 모든 것을 가졌다고 생각하고 싶어.

우리는 더 나은 곳으로 가기 위한 지도를 그렸어.

그러나 그 길에서 나는 넘어졌어.

내 사랑. 왜 도망갔어?


I was there for you

In your darkest times

I was there for you

In your darkest nights

나는 그곳에 있었어. 너를 위해서.

네가 가장 힘들던 시기에.

나는 네 곁에 있었어.

너의 가장 어두운 밤에.


But I wonder where were you

When I was at my worst

Down on my knees

And you said you had my back

So I wonder where were you

All the roads you took came back to me

헌데 난 궁금해. 넌 어디에 있었어?

내가 무릎을 꿇고서 가장 힘든 시간을 보낼 때.

그리고 넌 나를 지켜주겠다고 했었지.

그래서 묻고 싶어. 넌 어디에 있었어?

니가 갔던 모든 길이 내게로 돌아왔어.


So I’m following the map that leads to you

The map that leads to you

Ain't nothing I can do

The map that leads to you

Following, following, following to you

그래서 나는 너에게 가는 지도를 따라가고 있어.

너에게로 향하는 길.

내가 할 수 있는 일이 없어.

너에게로 향하는 지도.

너를 따라가고 있어.


The map that leads to you

Ain't nothing I can do

The map that leads to you

Following, following, following

너에게로 향하는 길.

내가 할 수 있는 일이 없어.

너에게로 향하는 지도.

너를 따라가고 있어.



I hear your voice in my sleep at night

Hard to resist temptation

Cause all these strangers come over me

Now I can’t get over you

No I just can’t get over you

꿈에서 너의 목소리를 들을 수 있어. 

뿌리치기엔 아주 어려운 유혹이야.

이 모든 낯선 사람들이 내게로 오니까.

나는 너를 잊을 수가 없어.

아니 나는 너를 잊을 수가 없어.


I was there for you

In your darkest times

I was there for you

In your darkest nights

나는 그곳에 있었어. 너를 위해서.

네가 가장 힘들던 시기에.

나는 네 곁에 있었어.

너의 가장 어두운 밤에.


But I wonder where were you

When I was at my worst

Down on my knees

And you said you had my back

So I wonder where were you

All the roads you took came back to me

헌데 난 궁금해. 넌 어디에 있었어?

내가 무릎을 꿇고서 가장 힘든 시간을 보낼 때.

그리고 넌 나를 지켜주겠다고 했었지.

그래서 묻고 싶어. 넌 어디에 있었어?

니가 갔던 모든 길이 내게로 돌아왔어.


So I’m following the map that leads to you

The map that leads to you

Ain't nothing I can do

The map that leads to you

Following, following, following to you

그래서 나는 너에게로 가는 지도를 따라가고 있어.

너에게로 향하는 길.

내가 할 수 있는 일이 없어.

너에게로 향하는 지도.

너를 따라가고 있어.


The map that leads to you

Ain't nothing I can do

The map that leads to you

너에게로 향하는 길.

내가 할 수 있는 일이 없어.

너에게로 향하는 지도.


Oh oh oh

Oh oh oh

Yeah yeah yeah

Oh oh


Oh I was there for you

Oh In you darkest times

Oh I was there for you

Oh In your darkest nights

나는 그곳에 있었어. 너를 위해서.

네가 가장 힘들던 시기에.

나는 네 곁에 있었어.

너의 가장 어두운 밤에.


Oh I was there for you

Oh In you darkest times

Oh I was there for you

Oh In your darkest nights

나는 그곳에 있었어. 너를 위해서.

네가 가장 힘들던 시기에.

나는 네 곁에 있었어.

너의 가장 어두운 밤에.


But I wonder where were you

When I was at my worst

Down on my knees

And you said you had my back

So I wonder where were you

All the roads you took came back to me

헌데 난 궁금해. 넌 어디에 있었어?

내가 무릎을 꿇고서 가장 힘든 시간을 보낼 때.

그리고 넌 나를 지켜주겠다고 했었지.

그래서 묻고 싶어. 넌 어디에 있었어?

니가 갔던 모든 길이 내게로 돌아왔어.


So I’m following the map that leads to you

The map that leads to you

Ain't nothing I can do

The map that leads to you

Following, following, following to you

그래서 나는 너에게로 가는 지도를 따라가고 있어.

너에게로 향하는 길.

내가 할 수 있는 일이 없어.

너에게로 향하는 지도.

너를 따라가고 있어.


The map that leads to you

Ain't nothing I can do

The map that leads to you

Following, following, following

너에게로 향하는 길.

내가 할 수 있는 일이 없어.

너에게로 향하는 지도.

따라가고 있어.